Hajós élet, cirkuszvilág, úti kalauz

Egy artista lány kalandjai a világ körül...

Egy artista lány kalandjai a világ körül...

XV.-XVI. Cruise 07.29.-08.06. Bár, Élet, Beach és napfény

2015. augusztus 05. - CircusGirl

Én jókedvűen ébredtem Tienjinben, Oli annál kevésbé. Neki ugyanis reggel 8-kor el kellett mennie egy "face to face" ellenőrzésre a kínai hatóság emberei elé. Random szerűen ugyanis kiválasztottak kb. 80 embert. (Ez az, ami Kipnek minden egyes alkalommal van!) Lényegében egy útleveles pofavizit! Ráadásul bő két órát tartott, addig ott várakoztak szerencsétlenek. Remélem, én megúsztam, de ki tudja?! Lehet, többször lesz ilyen. Mentem edzeni a színpadra. Út közben megörültem egy ismerősnek a Magicaról, aki most szállt fel a napokban. Mindig jó érzés ismerős arcot látni, ráadásul olyat, aki mosolygós ember és látod, hogy ő is örül neked! :)

Tissueztunk, aztán sajnos, elkapták Clebert. Neki nem szabad :(. Értem én, hogy ha bármi történik, akkor az a stage-manager felelőssége és a szent cég (Genova) ezt nem hagyja jóvá... De ez tök kár, mert vele olyan jól lehetett együtt edzeni!

Oli a pókember

dsc01384.jpg

Ja, ezen az úton velünk utazik egy ellenőr, megint megy a puccparádé, meg a szabályok túlontúli betartása! (És a popónyalás felső fokon...)

Kimentem egyet sétálni, de olyan pára volt, mint egy dzsungelben, lélegezni sem bírtam, ráadásul rájöttem, a terminál körül tényleg semmi nincs.

Így megint maradt a cardio délutáni programnak. Dupla Insenityt nyomtam és csatlakozott hozzám egy olasz officer is. Bedurrant a vádlija rendesen, a végét már nem is bírta. Naná! Elsőre kinyírja az embert. Este lementem a bárba Cleberrel (brazil táncosfiú) és Luanával (énekesnő) egy "csajos" estére. Tök jól eldumáltunk, aztán csatlakoztak később többen is. Úgy alakult, hogy kb. mindenki meghívott engem egy italra... :D Oli is lejött végül 1 körül, azt mondta, már baromi melege volt a kabinban. Megjött a nagy párás meleg, a légkondi pedig nem valami jó a kabinokban. (Vagy csak nem is működik.) Jó este volt, aztán olyan heves csuklás jött rám, nem tudom ki emlegethetett otthon, de ilyen nem is tudom mikor volt utoljára. Legalább fél óráig tartott!

Másnap sea day természetesen. Kivonultunk napozni! Találtam magamnak egy nagyon klassz új törzshelyet. A crew beachen van egy lefestett pót-horgony elfektetve a hajó orrában, arra tök jó kifeküdni és ott kb. senki nem lát (se az officerek a hídról, se a gymben edzők a mögöttem lévő ablakokból :D), így jól lehet meditálni és pihenni...

 11815815_10153571160073120_50031488_n.jpg

Pénteken kikötöttünk Fukuakában, de nem tudom miért csak du. 1-kor, ráadásul már 6.30-kor indulás. Reggel pedig fel kellett vonulnunk Lily irodájába, kissé aggódtunk, mi a fenének, ráadásul kora reggel! Végül csak egy hülye aláírásról szólt az egész... Fukuban irtó jó meleg volt, sétáltunk, sushiztunk és nem csak nagy dinnyéket láttunk, hanem piramis és ajándék doboz alakúakat is! Lehet, azok tényleg rádióaktív görögdinnyék! :D Ja, és az áruk!!! Kb. 40.000 ft a doboz alakú dinnye!!!

11830930_1115547265126152_87674458_n.jpg

A buszon még mindig viccesnek találom, ahogy nyekereg a sofőr a megállóknál, ugyanis mindig mond valamit egyesével a leszállóknak. Feltételezem, megköszöni, hogy bedobják a pénzt. Ami egyébként eléggé becsületkassza, mert semmi nem számolja, hogy mennyit dobsz be. Feltételezem, itt mindenki szépen kiszámolja a jegy árát, ami 190 Yen (1,40 euró). Ha már az áraknál tartunk... Bevásároltunk ezt-azt a drogériában (spray, deo stb., semmi extra) és úgy fizettünk 5000 yen felett (ami kb. 12.000 ft), hogy adómentesen vásároltunk, mivel külföldiek vagyunk. ... (A fahéj pl. baromi drága szerintem! 400 yen alatt (ami olyan 3 euró) nem is találtam sehol!) Szóval nem olcsó japán, de az jó dolog, hogy vásárolhatsz adómentesen, bár a blokkot meg a pecsétet általában beletűzik az útlevélbe. Én inkább a kilépő papíromhoz tűzettem, aztán simán levettem. Elvileg, ha így vásárolsz dolgokat, akkor azt nem bonthatod fel Japánban!

11844246_1114879975192881_1883102752_n.jpg

Kezdem magam sokkal jobban érezni, mert alakul a társaság. Az egyik animátor, Gus pl. magyar nagymamától, olasz nagypapától származik, brazil, de USA-ban él. Jó, mi? Az új animátorok amúgy legtöbben első szerződéssel vannak itt, még most szokják a hajós életet... 2 napja eléggé nehezen alszom el, nem tudom, mi van velem. Két dalszám zakatol az agyamban állandóan. Talán most csapódik le bennem a sok dokumentum film, amit az elmúlt időszakban néztem és a rengeteg befalt információ emésztetlen maradt még...

Következő reggel - most már sokadik alkalomra - törték ránk az ajtót. Olyan pofátlanul jönnek mindig a szerelők, egyet kopognak és már nyitnak is be, holott mi még alszunk. Úgy felmérgesített, mert ez már a 3. alkalom volt, ráadásul nem is kértük, hogy légkondit szereljenek. (Bezzeg a telefont 3 héten át vagy 4x jelentettük, hogy csinálják meg, na az nem volt sürgős, pedig Lily már minket szekírozott állandóan, miért nem vagyunk elérhetőek...) De nem is értem, ezt hogy képzelik. Lényegében ez a "lakásunk", ők meg pofátlanul behatolnak, még el is kellett őket Olinak küldeni, hogy később legyenek szívesek jönni, különben neki álltak volna szerelni. (Az ajtót annó simán úgy csinálták meg, hogy én ott közben aludtam...) Bosszantott, mert csak 5 után aludtam el és fellépős nap jött. Különben Cironak sikerült remekül összeillesztenie a napi rendet: travel talk után rögtön show. (Sőt most először a két show között több mint 2 óra szünet volt.) Hogy értsétek a lényeget, felvonulunk és elbúcsúzunk az emberektől, akik azt sem tudják, kik vagyunk, mivel még nem láttak. (Másik hajón nem kellett felvonulnunk ilyen esetben.) Kip persze kihagyta a travel talkot, mondván ő nem fog előre kimenni a "szent" bohóc-sminkjében, de jól letolták utána. Pedig speckó ebben igaza van... Illúzóromboló! A showk különben jól mentek, nem tudom mitől, mert olyan fáradt voltam a második előtt, hogy majd' elaludtam! Ahhoz képest szinte 100-as volt. El szerettem volna kérni videón, de ezt most pont nem rögzítették. :( Este elájultam már 11-kor és aludtam is 11 órát! Be kellett pótolnom az elmúlt 2 napot. Új erőre fel!!! :D

Kip nagyon maga alatt van, szakított vele a kínai bnője telefonon. (Állítólag még mindig szeretik egymást, de a lánynak a szülei annyira a kapcsolat ellen vannak, sosem egyeznének bele az esküvőbe. Így a lány pontot rakott a végére. Kip pedig nem csak szomorú, de mérges is, mert csak azért vállalta ezt a kínai szezont ismét, hogy ősztől tudjanak találkozgatni.)

Nagy mosást csináltunk, csak épp nem volt szárító egész délután. Ki is teregettünk a kabinban, erről muszáj mellékelnem egy panoráma fotót! :D Íme:

11854099_1114880065192872_911713894_n.jpg

A légkondinkat azóta persze nem szerelték meg, de szerencsére nem vészes a helyzetünk. A kajáról annó még áradoztam, de mint várható volt, 2 hónap után meguntam! Pláne az ugyanolyan ízű halakat, egy ideje fel sem járunk a büfébe, megfelel a mess is. Ha kell lefőzetek magamnak 5 tojást, oszt' kész!

Elég durva, néha úgy érezzük magunkat, mintha az űrben lennénk, mert annyira kikerülünk az otthoni körforgásból. Ismerőseim, barátnőim sorba mennek férjhez vagy épp babáznak le "se perc" alatt. Otthon vagyok semmi, mire haza érek már van egy baba például... :D Hihetetlen!

Este lementem a bárba a többiekkel. Most egyelőre gyűjtöm az emberek sztorijait, életét és kultúráját. Szeretnék ugyanis majd egy egész külön fejezetet szentelni annak, hogy minél több crew membert bemutassak nektek, akik mind teljesen különböző munkákat űznek és különböző háttérrel rendelkeznek... Magic Olivér most nekem is tartott bűvészbemutatót, lecsekkoltam a pakliját pedig, teljesen általános normális kártyával csinálja, baromi jól! Ez mind "csak" technika és ügyesség, de megdöbbentő trükkök valóban! :D Ennek örömére meg is néztem másnap a du.-i showját, amit a gyerekeknek csinál. Az aznap egyébként videó vetítéssel vette kezdetét, ami lényegében arról szólt, hogy a Costa belekezdett a világ legnagyobb hajójának megépítésébe. Überelni akarja a Royalt... Szép és jó, de erről már mindenki tudott, azt hittük, kész a hajó és azért ez a sok cécó! Utána felmentünk Kippel reggelizni, meghallgattuk a bánatát, de volt egy-egy új jó sztorija is. Aztán visszafeküdtünk aludni kicsit. Du. edzés és gym "off course" :D Új rekord 18 km, 2 óra alatt!!! Muszáj volt abba hagynom, mert már éreztem, hogy mennem kéne vacsorázni és már nem fér bele, nincs is értelme még 3-at futni. (Talán késleltetni is szerettem volna még a bűvös 21-et...)

11805710_1114876721859873_2089568030_n.jpg 

Este megnéztük mit művelnek az animátorok a kínai utasokkal. Nem is gondoltuk volna, hogy a kínaiak úgy tudnak/mernek viselkedni józanul, mint az európaiak tetemes alkoholt követően. Őrjöngtek a vicces férfi sztriptízen, hagytak magukból hülyét csinálni. Az egész "bohóc-entré"-szerű volt. Azért le a kalappal az animátorok előtt, hogy ezt a showt minden cruisban lenyomják, produkálják magukat, hergelik az embereket fáradhatatlanul napi 10 órában és még bulizni is kell nekik utána éjfélig tovább. Közben figyeltem a háttérben a zenekart (nem tudni, miért kell nekik már kezdés előtt fél órát ott ácsorogni a színpadon), és feltűnt, hogy az olasz énekesnő nem százas. Már amúgy is néztük, hogy furcsa, állandóan napszemüvegben van és zizeg. Hát, itt nyilvánosan nem bírt egy helyben állni. Folyamatosan a haját macerálta már-már kényszeresen, és azt gondolta, senki nem látja. Topogott a színpad közepén és szálanként szedegette szét a haját, vagy egyik oldalról pakolta át a fején a másikra... Érdekes!

dsc01412.jpgdsc01413.jpg

A bárban pedig ott volt két kínai crew member (nem tudom pontosan mi a posztjuk), igazi "China-vagina"-k (by Sasha) = Igazi butalibaként viselkedő rihegő-röhögő (Oli szavaival élve: "könnyű célpontok", csak épp kinek kellenének-féle) nőcikék. Én még kínai lányokat nem is láttam így viselkedni. Másokat is inkább csak filmekben. De az egyik indiai szecus barátunknak látszólag nagyon is bejött, különösen az egyik leányzó...

Chejun fürödtünk a tengerben! Végre! :D Klassz strandra mentünk már kora reggel 6-an! Élveztük, baromi meleg volt. Vicces, hogy a koreaiak nyakig felöltözve "arab-style"-ban fürdenek. Kalap, 3 mentő mellény a gyerekeken (van akin még maszkosan sál is van, úgy parázik a naptól), beülnek a gumi-fánkba és csak ott libegnek a vízen. Úgy tűnt, úszni sem nagyon tudnak... (Ezt Kip is megerősítette, hogy valóban csak kevesen tudnak!) Az nem tudom mennyire kellemes, hogy a hideg víz után tapad rád az egész ruházat... Iván nagy lelkesen beásott két lányt a homokba, én meg segítettem betemetni őket. De már nagyon nem bírták a strapát, nem győzték kivárni, hogy még műalkotás is szülessen a testükön. Nagyon jó kis nap volt, békésen elüldögéltünk utána egy kávézóban. Oli benyomott egy "fancy" túrótortát a már egyszer említett Café Benében (itt vannak a hatalmas sütemények és fagylalt-különlegességek...) Mellesleg ez a nap volt a 7. évfordulónk, melyre a facebook figyelmeztetett, annyira nem néztünk naptárt mostanában vagy csak fel sem fogjuk már az idő múlását... (Mire nem jó a facebook, mi? :D ) Visszafelé ahogy lenni szokott, a taxi olcsóbb volt, mert bekapcsolt órával mentünk. Elég érdekes, hogy a kikötőből induló taxisok mindig baromira lehúzósak, közben meg a városban leintett autósok már nem.

dsc01423_1.jpg

dsc01428_1.jpg

dsc01432.jpg

Koreaiak strandolása:

dsc01430.jpg

 

Este megnéztük a Bubble showt ismét, de már a feleséggel együtt, aki homok-rajzolást csinál. Lényegében egy írásvetítőn alkot homokból képeket és az van kivetítve zenével. Érdekes volt, ilyet még én sem láttam. Aztán felmentem a spa-ba, hogy a manikűrös lány megmentse az egyik félig letört körmömet és elbeszélgettem az ott dolgozó két kis kínai csajjal. Az egyikőjük beszélt jól angolul, kedvesek voltak és fizetnem sem kellett. De a managerüktől baromira paráznak. (Ő az a magamutogató önjelölt szőke énekesnő a crew showban.) Panaszkodtak mennyi a munkájuk, kevés a pénz, és nagyon érdeklődtek az én munkám iránt. Aztán sajnálkoztak, hogy ők sosem tudják megnézni a műsort, így megígértem nekik, egyik nap megmutatom videón. Vacsinál pedig magic Oliver hihetetlen feldúlva baromi nagy balhét csapott, a pocsék a kaja miatt és elviharzott Ciroék irodájába. Immár 3.-ra ment panaszt benyújtani. (Nem mintha ezügyben a cruise directorék bármit is tudnának/akarnának tenni...) Érdekes, hogy pont ő van teljesen felháborodva, amikor ő is egy artist (legjobb poszt) és ugye kivételezett helyzetben van, ehet az utastérben (bár sosem eszik) és igen megmosolyogtató pláne másoknak, hogy pont ő hőbörög, amikor baromi jól keres, semmi gondja, még Enzát a szöszi animátor csajt is felszedte. Olyan nagy szónoklatot tartott, mint egy forradalmár. Szerinte a crew memberek jókedve és jóléte kéne, hogy elsődleges legyen a cégnek (pláne miután egyik hajnalban ugye konferenciát kaptunk az új "megahajó" készítéséról egyenesen a vállalat főnökétől), mert akkor fognak jól dolgozni az utasokért. Erre azért páran bólintottak a teremben, de mindenki tudta, hiába az egész, nem fog elérni semmit. Tudjuk, hogy a Costa nem igazán foglalkozik a dolgozók boldogságával, bár szerintem azért nem rossz. Én már teljesen máshogy látom és szerintem Oliver elkényesztetettségében nem is tudja értékelni a helyzetét. Mióta láttam a maldív-szigeteki modern rabszolga-kizsákmányolást, pláne nem is mondok semmit. De, az mondjuk szintén szép gondolat tőle, hogy nem csak magával törődik, mert mindenkinek akar jó ételt és nem elégszik meg azzal, hogy ő esetleg fenn ehetne. Engem a leginkább az bosszant, hogy internetet nem kapnak ingyen a melósok. (Egyáltalán nem magamra gondolok!) Azok, akik napi 11 órákat dolgoznak, semmi idejük kb. kimenni, (maximum a terminálba, ha épp ott van net, de sokszor nincs), így vagyonokat költenek el a fedélzeten, hogy kommunikálni tudjanak a gyerekeikkel, feleségükkel...

A nagy indulatok után aztán szerencsére lenyugodott, egy időre legalábbis... 

Másnap Fukuokában elmentünk a városi múzeumba. Néztünk egy kis történelmet és kultúrát! Mivel korán keltünk, megint klassz napunk volt, nem kellett kapkodni, mindenre jutott idő. Baromi kánikula van, de nem panaszkodhatom, hisz' ezt vártam!!! Este show time...

dsc01441.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://circusgirl.blog.hu/api/trackback/id/tr97680764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása