Hajós élet, cirkuszvilág, úti kalauz

Egy artista lány kalandjai a világ körül...

Magica VIII.fejezet

2015. április 01. - CircusGirl

VIII. Fejezet

Másnap megindultunk nagy lelkesen a komphoz, szerettünk volna elmenni a rabszolgás múzeumba. De elég érdekesen jár a komp, a pasi 3x mondta, hogy fél óra múlva jön, így vártunk összesen másfél órát, még mindig nem volt ott, végül elegünk lett és feladtuk. Elmentünk netezni...

Szombaton viszont elkirándultunk nagyon messzire, a sziget túlsó felén lévő nagyváros, Basse-Terre volt az úti célunk. Nem nagy távolság - 60 km - mégis 2 órát ültünk a buszon. Legalább körbe utaztuk a szigetet. Láttunk sok cukornád- és banánültetvényt, érdekes növényeket, de a buszból képtelenség volt normális fotókat készíteni. Megérkeztünk, de csalódtunk. Az erődön (Fort Delgrés) kívül nem volt semmi. Még emberek sem. Szombat kora du. volt és minden zárva, az utcák kihaltak... (Egy úti kalauzban olvastam, hogy érdemes menni, mert a város hangulata, a piac és minden magával ragadó... Feltételezem, aki írta nem hétvégén volt... Olyan furcsa, hogy ezeken a szigeteken minden hétvége olyan, mintha szünnnap volna valami ünnep miatt, csak ünnepség nélkül.) Kicsit azt éreztük, hogy a túl sok buszozás nem igazán érte meg, de sebaj!

St. Maarten - strand nap, most gyalog mentünk. Oli vett útközben a coco-bárba igazi kókusz-smoothiet. Incsi fincsi, de egy kalória bomba, azért bele szipákoltam néha :). Aztán betévedtünk egy cipőboltba. Addig válogattunk, míg mindketten vettünk egy márkásabb darabot. Régóta vágytam egy Tommy szandálra, most végre jó áron hozzá jutottam. "Jól" lealkudtuk a két pár lábbelit, persze tudjuk, a show része a magas ár, hogy végül a kliens még nagyobb örömmel távozzon :D Aztán egy kis strandolás, táncosok is ott voltak, de csak ketten röpiztünk a vízben. Ők java részt mindig csak a napon fetrengenek, alig mennek be. Viszafelé megint láttunk két nagy Iguánát, végre hatalmas tüskés hátút is. (Az a nőstény!) Szegény ott mászkált az úttesten, de leálltak a kocsik, nem akarták elütni. Mindenki ott hesegette át a füves részre, végül felmászott egy pálmafára! Este edzés után még volt egy kis bározás, mert az egyik srácnak szülinapja volt.

Ez egy kisebb példány!11051041_10153181101773120_2037573732_n.jpg

Hétfőn végre bejutottam egy kirándulásra! Safari-kocsikkal Dominikán :) Az idegenvezető, Francisko jó fej volt, franciául és angolul is elmondott mindent. A sofőrünk Kako, pedig nagy figura. Cirka 130 kg, nagy pocak és popó, amit imádott rázni. Végig itattak minket 100%-os cukornádból készült, 40%-os alkoholtartalmú itókával. Na, nekem egy korty is elég volt! Első állomásunk egy karibi kert. Pálmák, orchideák, citrus fák (olyan a fa levele, hogy már dobhatod is bele a forró vízbe teának, és megkapod az orange spicy teakeveréket :)... Elvittek egy cukornád ültetvényre, meg is kóstolhattuk. 9 millióan lakják Dominikát, ezt a pici országot, és sajnos rengeteg embernek nincs munkája, ezért nagy a szegénység és ezért sok a lopás, rablás. Itt az ültetvények között ici pici falvak vannak, saját általános iskolákkal és elég gyér körülmények között élnek. Sok gyerek jön oda a túristákhoz, mindenkit megkértek, ne adjunk nekik pénzt, max. csokit. Aztán elhajtottunk a Casa de Campo mellett, ami egy elzárt falu a gazdagoknak. (Oda még el kell majd látogatnunk.) Shakirának és Iglésiásnak is van ott egy méreg drága ingatlanja, privát strandok, boltok és éttermek a celebrityknek... Következő állomásunk a Matilde szivar gyár volt, írtó jó vanília illat van a gyár körül, de bent már az a jellegzetes tömény szivar-szag van. Körbevezettek, bemutatták a készítést. 6000 munkás van, nagy része nő. Mellesleg az egész szigeten férfi hiány van, így legális a bigámia! Vettem eredeti organikus, cukormentes kakaót, kis golyókba van, tök jól néz ki. Rengeteg kávéból, kókuszból és kakaóból készült bőrápoló termék is van, mind organikus. Láttunk rengeteg szarvas marhát, elég soványkák voltak, mesélte a guide, hogy csak füvet legelnek, semmi mesterséges tápot nem kapnak, ezért édesebb a húsuk is. A kocsiban amúgy, még 5 hely volt, szóval Oli is jöhetett volna... Ennyit arról, hogy csak egy ember fér be nagy ritkán! Viszont Oli nem búslakodott, mert már meg volt beszélve aznapra egy beach-program, így csak fiúk mentek 4-en. Elökörködtek, handstandoztak a homokban, meg snorklingoztak. Azért magával a  tengerparttal nem voltak elégedettek. Az utasok között egyébként a franciák mellett volt egy holland család, és egy lengyel pár, ezért is volt angol idegenvezetés is.

Másnap én nem szálltam le, Olivér viszont ÉBRESZTŐT állított! Elhiszitek? :D (Tudjátok, Olivért nagyon nehéz délnél előbb kiásni az ágyból...) Dehát megbeszélt a fiúkkal Catalinán röplabda meccset! Úgy kipattant 9-kor, hogy 2p alatt el is készült és eltűnt. Én meg alhattam tovább :) A többiek csodálkoztak, én hol vagyok,  végén még én leszek a "lustálkodó" és Olivér a "fitt"!

Tortola day = show time. Annyira elhúzták a horgonyozást reggel, hogy képtelenség volt aludni. Fél órán keresztül, mintha a fülem mellett reszelnének vasat. Felpattantam, aztán gondoltam kimegyek. Itt nem nagyon szoktunk eljárkálni, nehogy kiszívjon a nap a fellépések előtt. Nos, ma sétáltam egyet, találtam egy kis cuki botanikus kertet. Sok teknőssel, szép virágokkal. Nem volt hatalmas, de olyan "nyugalom szigete". Aztán beültem egy kávézóba, tök jó volt. Az előadások jók voltak, most nem mozgott egyáltalán, szerencsére. Jó közönség volt, elég nagy sikerünk volt.

Képzeljétek, megtudtuk, hogy az egész 19 napos ún. cross (amikor visszatér Európába a hajó) alatt, csak 1 fellépésünk lesz, az is az elején már 2. nap. Mivel az utasok nem nagyon fognak cserélődni. Így minden nap másik show lesz, jön majd sok interportos előadó, pl. Deltai duó is, akiket ismerünk, illetve az olasz béna pasi, akit már láttunk a Favolosán egyszer. Így 2 hét fizetett nyaralás lesz! Na jó, majd szétedzük magunkat, pláne a 6 napos sea-dayeken, mert koncentrálunk a következő munkánkra. Azért mégis csak jó lesz, hogy Európában ahol még megállunk majd klassz helyeken, kint lehetünk majd rogyásig :)

Kis Costa infó, fitness instructoroknak (azért is osztom ezt most meg, mert több ismerősömet is érint): Elég macerás ám bekerülni. Természetesen, rendelkezned kell egy fitness-sulis diplomával és némi gyakorlattal. Önéletrajz elküldése után, több fordulós, interjús válogató van. Ha végig jutsz, jön a személyes interjú, amihez már ki kell utazni Londonba. Azt követi egy 3 hetes tanfolyam, felkészítés. Sajna, fizetni kell a szállásért és étkezésért, no meg a kiutazásért is. Egész napos szemináriumok vannak, minden nap végén vizsgával és bármikor ki lehet bukni. (Nacho mesélte, ő a spanyol fitness trainer itt, hogy kb. 20-an voltak, 2-en estek ki, de azt nem tudja, végül hányan kaptak azonnal munkát.) És még vicceket is tanítottak nekik, amit mindig fel kellett mondani a kiselőadás előtt, 100 x előadva, mintha elsőre mondanák :D. Annyi juttatásuk van legalább, hogy ott csinálják meg helyben a hajós tanfolyamokat is, amit már a cég áll. Jaaa, de nem ám úgy mint mi, akiknek ledarálták egy du. alatt :) Nekik rendesen meg kellett mindent csinálni, még tűzálló overallban, igazi füstös házban kúszni mászni! (Ez egyébként szinte minden országban ilyen, csak nálunk otthon nem!) Ha már bent vagy a hajón, akkor napi 13 órát kell dolgozni, amiben van 3 x 1 óra kaja szünet. A héten pedig 3 napon van 6 órányi kimenő. A fizetésük havi 800 euró, ehhez jönnek az eladásokból (9%) és tartott órákból, személyi edzésből (19%) kapott százalékok. Nehéz ám sokat eladni, mert rá kell sózni az emberekre méreg drága, semmit sem érő vitaminokat, fogyasztó kapszulákat. Ezen kívül vannak az ingyenes reklám órák, meg szemináriumok, plusz ugye a teremben segítség-, információnyújtás a vendégeknek stb.

Nagyon tartalmas pihenő napunk volt Antiguán, elmentünk kayakozni és snorklingolni costás dolgozókkal! Szuper helyre vittek minket, gyönyörű szigetek, kristálytiszta víz... A kayakozás jó kis izom-gyakorlat volt! Közben láttunk és fogtunk tengeri sünit, hatalmas, vöröses tengeri csillagot és vízi uborkát is, bár az inkább egy darab kakira hasonlít J!  A végén volt egy kis verseny, nagyon belehúztam, de mivel előtte Oli evezte a nagyját, már kezdett kifáradni, így nem tudtunk nyerni, de becsületünkre legyen mondva, 2.-ak lettünk! Nachoék nyertek. Olié és az ő kezei is már remegtek, mikor kimásztak a kayakból. Ezután mentünk motorcsónakkal a Bird nevű kis szigetecskére. A motorcsónakkal egyébként nagyon nagy fokozaton repesztettünk! A szigeten fotóztunk, felmásztunk egy dombra, természetesen nyomtunk egy kis akrobatikát! Aztán következett a búvárkodás. Megvizsgáltuk a vízi élővilágot, szép, kék halakat, korallokat stb. Én ott már kezdtem kifáradni, visszamásztam a csónakba, de Oliék még jó darabig elszöszöltek a víz alatt. Nacho kihozott egy hatalmas üres csigaházat a víz alól és egy kikövesedett süni gömb-vázát is. Sajna, nem rejtettük el a csigaházat és valamiért visszadobatta a guide-unk (persze, hogy az élő dolgokat vissza kell rakni, de ez már csak a ház volt), a süni váza pedig visszafelé a hullámokon való rodeózás közepette elgurult és eltört :( Azért mindenki boldogan és elégedetten szállt ki a csónakból, gyönyörű kis kert fogadott minket, egy kis "fejbe kólintós" rum-punccsal!

Másnap, pénteken elkirándultunk a vulkánhoz. St. Pierre városa hegyomlás miatt le volt zárva, így nem jutottunk be a városba, de a vulkánt, a fekete homokos tengerpatot láttuk. Ott van az állatkert is, így gondoltuk, akkor bemegyünk. Nagyon szépen van megcsinálva és nem csak állatok és növények vannak ott, hanem a vulkán által elárasztott régi épületmaradványok is: régi rumgyár, kórház, gát stb. Klassz volt, de rettentő meleg. Haza felé kis bonyodalmakat okozott, mert itt ezek a városok közötti buszok furán járnak. Igazából kisbuszok, 8-12 fős autók és nincs menetrend. Ha megtelik, akkor indul. Vissza a fővárosba, meg nincs is tábla, így figyelni kell és leinteni. Mivel aggódtunk, hogy a város lezárása miatt nem is fog erre busz jönni, stoppal átmentünk a következő városig és ott fogtunk buszt :)! Így simán haza értünk, Oli persze rohant a foci meccsére!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.