Hajós élet, cirkuszvilág, úti kalauz

Egy artista lány kalandjai a világ körül...

Egy artista lány kalandjai a világ körül...

XXIII.-XXIV. Cruise 09.01.-09.09.

spanyolok-presidentség-sztorizások-Szöul-"C.P."-warning

2015. szeptember 12. - CircusGirl

11997227_1135918793088999_861881853_n.jpg

Undi 4 napos cruise vette kezdetét. Szürke idő és a 4 nap alatt össz-vissz egy fél napos (5 órás) kikötés van Fukun. Oli már csak úgy mondja, jönnek a "copy paste"- napok... Végre, megcsináltam a spa-s csajjal az interjút. Mesélt jókat, pl. hogyan verekedett össze egy csapat utassal pár éve, vagy hogyan pukizta le egy az egyben őt egy kínai pasas a minap a liftben. Az újdonság kedvéért, kitaláltuk, hogy felmegyünk csapatosan a pizzériába este. Jött Kip, majd Andres és később befutott az argentín házaspár - Sergio és Mirta - is. Bár én pizzát nem eszem, de kértem a noodle bárból noodle nélküli soupot. Ez a tipikus kínai tésztás leves, de nekem a bogrács-gulyáshoz hasonlít, tele volt csirke és marha hússal, illetve főtt zöldségekkel. Stílusosan, de amatőrösen pálcával ettem. Annyira csípős volt, hogy folyt utána az orrom rendesen, de fincsi volt! Andres (mivel nem beszél angolul, bár ez Kipet nem nagyon izgatta, előadta szép sorban neki is a mondókáit levegővétel nélkül, ahogy szokta :D) velem beszélgetett. Miután a többi spanyol ajkú is megjött, ment aztán a sztorizás, nekem pedig megindult a nyelvtudásom. Oli így kénytelen volt Kippel beszélgetni (vagyis Kipet hallgatni) egész idő alatt, talán ez majd meghozza a kedvét, hogy megtanuljon spanyolul, bár nekem is baromira kéne gyakorolnom! Még lementünk kicsit a bárba, Magic Oliver elmondta a legújabb szomorú fejleményeket: Nem lehetek az asszisztense, mert nincs benne a szerződésemben és netán, ha lesérülnék (annyira valószínű, hogy abba a 3x3 perces munkába, mialatt dobozokban fekszem, történik valami...), akkor nem lennék bebiztosítva, mert nem az én műsorom... (De jövőre elintézzük!)

dsc00202.jpg

Másnap Ciro behívatott az irodájába és megkérdezte, nincs e kedvem a crew walfare office presidentjének lennem, ami azt jelenti, hogy nekem kéne szervezkednem és intézkednem. (Mint például program-, kirándulás-, partyszervezés és a bicikli/DVD/könyvkölcsönzés...) Egyrészt, ez igen nekem való feladat, másrészt nem maradnánk ki semmiből és még biciklim is akkor lenne, amikor csak akarom... :D Fizetnek is érte havi 200 eurót.

Délután megnéztük az "Italian Concert"-et a színházban. (Viktor duo és Andres) Nagyon jó volt, a már hallott számok mellett, most végre újakat is kaptunk, komoly olasz áriákat és klasszikus darabokat. A színpad stílusos volt és az előadók is nagyon élvezték! A végeredmény: siker és taps!

11878884_10207517269188994_8674407412760619971_o.jpg

Fukuban kellemes idő volt, megvettem a kalapot is... A Sturburcks'ban Oli frappéját kidekorálta a pincér csaj, rárajzolt minket a pohárra szívecskével együtt. Aranyos, nem?

11995541_1135918816422330_791413200_n.jpg

Mostanában kicsit megint kommandóznom kell a banános-cukormentes-soya tejemmel, mert jött egy szecus csaj, aki szeret okoskodni... Igyekszem elkerülni a kapunál és lesem, mikor hol van. Oli azt mondta, valljam csak be, hogy hiányzott - mert olyan vagyok mint Pasquela kapitány - szeretem az actiont! Pedig nem igaz, nagyon is jól megvoltam csempészgetés nélkül! Pláne, hogy itt jóban vagyok a szekusokkal! (Még a főmuftival is, aki azt mondta milyen kedves tőlem, hogy elláttam edzés-programmal!) Ja, új kapitányunk van: Tihomir Muzic (aki nem olasz!!!) és egyáltalán nem láttuk még...

Áh! Megvan a hivatalos dátum: november 16-án megyünk haza és dec. 30-án szállunk vissza, pont szilveszterre!!!

Este lenyomtam két darab Tatarek Rezső-féle boxórát. Nézték is a gymbe, már megint mit művelek! :) Jött a chief engineer (alias Aerobic-barátom), hogy ezt is azonnal másoljam át neki. Amúgy happy vagyok nagyon, mert az amerikai Shaun T-s cardios programomnak le tudtam tölteni a legújabb verzióit. Hajrá Insanity Max!!! Baromi kemény, a topomból utána szabályosan ki kell csavarni a vizet! Oli is nyomott velem másfelet, mostanában nagyon fitt, mióta van a csoda-karkötője, minden nap leszámlálja a 10.000 lépését! :D Későn végeztünk, így lekéstük a vacsit, megint felmentünk a pizzériába. Andres és Kip is velünk tartott, rengeteget beszélgettünk. Ebből kb. másfél órát spanyolul, jól lefáradtam a nagy koncentrálásban, de legalább Andrest is meginterjúvoltam. Olinak megint Kip mesélt sokat, most a gyerekkoráról, illetve egyéb hajós tapasztalatairól (pl. hogyan törte el a könyökét előadás kezdete előtt és csinálta végig fájdalmasan, vagy másik alkalommal, amikor meg a zsiráf-biciklijét törte el és úgy kellett használnia 6 héten át), de sztorizgatott másokról is: pl. az a bohóc, aki a Soleil "O" műsorában felgyújtja magát, heti 4000 dollárt keres azzal, hogy 3 percig ég. (Mivel ő találta fel azt a spéci anyagot, amit magára ken...) És több, mint 10 éve dolgozik ott (pedig vagy 4x visszautasították előtte), tehát gondolhatjuk, milyen jól megszedte magát. Ő még együtt végzett Kippel a Ringling-es bohócakadémián, és bár összejárós barátok, ha a pasi felkéri egy haknira, jó alacsony gázsival szúrja ki a szemét... Hát, ilyenek ezek a pénzesek! (Erről jut eszembe egyik kedvenc idézetem apukámtól: Ha megakarsz valakit igazán ismerni, adj neki sok pénzt! Rögtön meglátod a valódi énjét!)

Másnap jót beszélgettem a HR-s pasival. Nagyon örül, hogy elvállalom a melót, mert ez a presidentkedés ő alá tartozik. Mesélte, ő is jogot végzett, de sosem praktizált. (Különben az olasz rendszerben ugyanúgy van a jogi egyetem és diplomaszerzés, illetve szakvizsga.) Több minden szóba került, még azt is el tudom képzelni most, hogy ha kiöregszem az artistaságból, akkor valami fontos pozícióban dolgozzak esetleg hajón. Talán, itt az ideje megtanulnom olaszul!!! (Azóta különben rájöttem, 50 évesen is lehet tök sok féle showt csinálni még, így lehet, nem öregszem ki, különben a hajós pozíciók túl sok stresszel járnak...)

11998188_1138034286210783_919309937_n.jpg

Megint remekül állították össze az utolsó nap schedulejét: travel talk után show time, majd 3 óra szünet és még egy előadás. Nos, mint kiderült, semmi sem véletlen, minden mögött "Ciro-logika" áll. (Nem hülye mellesleg, csupán a pontokra megy.) Az utasoknak ugyanis utolsó este 9 előtt le kell adni, a cruise-pontozó kártyákat. Fontos, hogy korán legyen az első show és azt lássák (bevésődjön az élmény, mivel a mi műsorunk dobja fel a szavazatokat általában és a crew show azért szokott utolsó nap este 9-kor lenni, hogy ha nagyon nem tetszene nekik, már ne értékeljenek lefelé...) Klasszikus koncert pedig azért nem volt eddig színpadon, mert régebben állítólag a kínaiak nem értékelték az operát, így okos direktorunk kihagyta a műsorrendből. Most mégis berakta próbaképp és mivel igen sikeres volt (állva tapsoltak), lesz továbbra is.

Luánával, énekesnővel és az álom-(díszlet)autó :D

dsc00206.jpgdsc00208.jpg

Képzeljétek, elromlott a wc. Központilag. Tele volt... Jó 24 órán keresztül. A légkondink sem megy... Kellemes légkör volt a kabinban! :D Erről eszembe jutott egyik "kedvenc" kempinges-cirkuszos sztorim: Valahol a Balatonon, 40 fokos nyári éjszaka... Kieresztett a budi a lakókocsiban. Másnap arra ébredtünk! Oli rám volt mérges, minek használtam, mikor már fullon volt, én pedig őrá, miért nem vitte ki még előző este, amikor 28x mondtam. Élvezetes volt takarítani, az egész mini fürdőszobát át kellett súrolni, miközben pedig egy idegesítő csajjal tárgyaltam telefonon egy hakniról. Annyira elegem volt, hogy csomó hülyeségbe bele egyeztem, csak le tudjam már tenni a telefont! :D Szerencsére, miután 3x reklamáltam, jött a "SuperMario" és megcsinálta! De a hajón mindig elromlik valami, most épp az egyik hajtómű, ezért jóval később értünk be Tienjinbe és csak este indultunk onnan el, gondolom addig szerelték...

A következő cruise nagyon jónak ígérkezik. Egyrész csak 1000 körüli az utaslétszám, így minden nap csak 1 show lesz. (Másrészt megyünk új városba, de erről majd később...) Este bent ültem az "irodámban" :), úgy elözönlöttek a crew memberek, mindenki kirándulásra akart befizetni... (Csak épp én még nem voltam ebbe igazán beavatva...) A sea day gyönyörű napsütötte volt, kint sütkéreztem délután, mint egy teknős béka. Azon elmélkedtem, mennyire boldog tudok lenni ilyenkor, nagyon becsüljük meg a jó pillanatokat, élvezzük a mát! Sosem tudhatjuk, mit hoz a holnap, pláne manapság. Nem áll szándékomban politizálni, de az európai helyzet rettentően aggaszt, sőt az egész világban csak a rengeteg problémát mutatja a BBC... Közben jönnek a vészjóslatok folyamatosan, ez megrémiszt! Belegondoltam, régebben milyen apró cseprő problémákon fennakadtam, semmiségek! Hatalmas problémák vannak, ne elégedetlenkedjünk!

Este teljeskörű masszázst kaptam Wentől tetőtől talpig. Utána úgy aludtam, mint a bunda. Annyi kis pletyit megosztott velem közben! Hisz' a spas lányok sok kabinban megfordulnak. Barátnője, Chin-Chin, a chief-muftit masszírozta egyszer, aki úgy gondolta, neki az ingyen jár, de a csaj azért kiharcolta a jussát utána, másik barátnőjét a 19 éves kis nyikhaj officer legény használta ki (itt már szexuális kaland is volt, de megtehette, mert a kínai lányok sokszor nagyon naívak), aki csupán annyit válaszolt, amikor kérdőre vonták, hogy persze, én officer vagyok... Wen pedig teljesen rá van kattanva az HR officerre, aki pedig imádja a kínai lányokat/nőket nagy számban fogyasztani! Szóval, ilyen ez a hajós élet, mint tudjuk... De nem is gondoltam volna, hogy ha nincs ló jó a szamár alapon, a kínai lányokat is ennyire "használják" a hajón, holott ők általában férjet keresnek. Az még aranyos volt, hogy Wen megjegyezte, hogy azt irigyli tőlem nagyon, hogy kis, nőies arcom/fejem van. Ez azért vicces, mert Oli azzal szokott szekálni, hogy baromi nagy, kerek fejem van! Hajrá tepsifej!

Wen Lou
dsc01499.jpg

Hétfőn megérkeztünk Incheonba. Onnan mentünk el a crew-kirándulásra Szöulba. Bő másfél órát zötyögtünk a buszban, de nagyon szép időnk volt. A város hatalmas, tiszta rendezett, rengeteg bolttal, túristákkal. (Már-már röhejes, de 10 méterenként face-/natural- /skin food shop van, mind ugyanazt árulja: rengeteg arcápoló maszkot és krémet. Kávézók is 5 méterenként vannak!) Megnéztük az elnöki palotát, a hozzá tartozó pagodás kis épületekkel, templomokkal és múzeummal. Bár jóformán csak átvágtunk a múzeumon, nem volt idő rá. Ezek után elvittek minket és kitettek egy shoppingolós sétálóutcán és adtak másfél óra szabadidőt. Ez annyi volt, mint halottnak a csók! Ennyi volt a túra... Én azért örültem, hogy végre kimozdultunk és azért csak láttunk valamit (no és persze elmondhatom, hogy jártam a koreai fővárosban), de sokan fel voltak háborodva, hogy ennyi volt a túra. A pénz amúgy 10 dollár volt, szóval nem az vágta az embereket földhöz, hanem az, hogy eredetileg lett volna még 3 másik nézni való is a kirándulásban és tarthatott volna 2 órával tovább, de az okostojás szőke nő - aki már mindenkinek a bögyében van (ő a Staff captain felesége, amúgy pedig kézműves artistként van itt, ami persze csak egy kreált pozíció, mert bármelyik animátor tudná ezt csinálni) - kierőszakolta, hogy variálják meg a programot, mivel őfennsége shoppingolni akar...

Az elnöki palota környéke, múzeum, temple, pagodák

Szöul városrészletek :)

 

Este kiderült, 3 utas meglógott. Persze, hogy elhúzódott az indulás. Nesze neked Incheon, ahogy átjön a hajó a kontinensre Koreába, mindig lesznek szökevények. Csak pont ezért nem jövünk gyakran... :(

Később a kínai Lindával beszélgettem a bárban, míg a fiúk playstationöztek. Érdekes, hogy ő is a kínai csípős kaját emelte ki - ahogyan Wen (a masszőröm) is - mint egyik legfontosabb Kínában tartó erőt! (Pedig Wen még tele is van pattanással, de azt mondta, akkor sem mondana le egyetlen falatról sem.) (Különben az utasok úgy esznek a hajón, mint a nyulak, 24 órán keresztül! Nem is vékonyak már. A crew-s kínaiakra visszatérve, Oli pedig nem érti, hogy az nekik a nagy kínai gasztrokúlti, hogy mindenre rányomják az üveges csípős lekvárukat???) Bár, Linda a legjobban a barátai miatt ragaszkodik a hazájához és szereti amúgy is Pekinget. Ő már sok helyen járt és élt is Európában, van rálátása. Ráadásul, nagyon nagy biztonságos érzetet nyújt neki Kína, még akkor is, ha a kormány elzárja a népet sok mindentől (első sorban a hírektől, facebooktól stb.)! Ja, amúgy Linda a Staff Captain személyi titkárnője (előtte "front desk"-es volt, ahol állandóan leüvöltötték az utasok a fejét, mindezt napi 11 órában), most azért sokkal jobb és nyugisabb pozícióban van! (Ő jár együtt a szecus haverunkkal - Gagannal - aki mellesleg James Bond filmben hiszi magát sokszor, annyira parázik a főnökétől. Képes állandóan a folyosót vizslatni esténként, ha ott a főnöke, nem mer kimenni. Azt érzi, mindig valaki kémkedik utána, vagy kihallgatja. Ha játszanak a saját kabinjában és Magic-Oliver kiejti a "kabin-party" vagy "alkohol" szót, már lohol a kukucskálóhoz kilesni, nem hallotta e meg valaki... Non szensz! :D Így, mostanában csak kódnyelven lehet vele bárhol kommunikálni, ami pláne nehéz, mivel indiai hadarós akcentusát sokszor nem értjük...)

Lindával

dsc00269.jpg

Kedden azért megejtettük show után a C.P.-t (azaz Cabin Partyt)! Nos gyerekek, legjobb példa következik a vonzás törvényére! Annyit parázott és koncentrált Gagan arra, hogy elkapják, hogy bekövetkezett! Igaz, az este folyamán megszaporodtunk és végül (csak másnap esett le nekem is) már 11-en voltunk!!! (Szauna volt a javából, hisz' még mindig légkondi nuku!) Szóval "kedves" szomszédunk feljelentett minket. Jó kolléga, mi? Ahelyett, hogy átkopogott volna, hogy zavarjuk és kussoljunk, rögtön kihívta a securityt... Jól megijedtünk, minden elől volt! Szerencsénkre a legjóindulatúbb biztonsági jött és kijelentette, hogy nincs a szobában alkohol. (Különben igazán nagy kakiban lettünk volna...) Le is fotózta a kólás, teás fémdobozokat a demonstrációhoz. Tehát "party is over" lett, pedig előtte igen jól szórakoztunk, nevetgéltünk és kiürítettük magic Oliver héliumos tankját, aki egyébként nagyon kedves tósztot mondott! Másnap reggel Lily ugrasztott, hogy azonnal menjek az irodájába. Behívtak ugyanis a hivatalos meetingre, kapitánnyal, staff captainnel, Ciroval, hotel directorral, HR Robertoval együtt és kineveztek az elnöki posztra! :D Tök jó fejek voltak, pláne a kapitány, és tökre támogatják az ötleteimet is, amiket előadtam... A fekete leves később jött, nevezetesen az, hogy az éjszakai akciónkért megkapjuk a warningot. A jelentést 4 emberre írták, de valaki (Valószínű a táncos Zara, akiről nem is tudom hogyan került hozzánk, mert nem szokott beszélgetni velünk sosem, erre éjjel átjött... Aztán másnap tudtam meg, hogy van valami "afférja" a főmuftival!!!) végül mégis köpött és mind a 11-en be lettünk rendelve a bizottság (kapitány, chief szekus, Hr-s, staff captain stb.) elé. Szerencsére az új kapitány (aki mellesleg horvát származású) - nagyon normális, humánus ember - nem szívózott, inkább csak elbeszélgetett velünk és megdorgált, hogy ejnye-bejnye. Olyan warningot kaptunk, mint a Magicán, ami egy figyelmeztetés és nincs pénzbünti. Gagan azért nagyobb kulimászban van, mivel ő is szekus, ráadásul megmásíttatta a jelentést (szegény kollégáját is bajba keverve), így jelenteni fogják a cégénél is, de reméljük ezzel a figyelmeztetéssel megússza a dolgot! Na, ennyit a C.P.-ről, el is mondhatom, hogy walfare elnökként máris szerveztem egy partyt a crewnak, csak épp nem a legális úton... :D Megjósoltam én, hogy izgalmas cruise lesz ez!

dsc00272.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://circusgirl.blog.hu/api/trackback/id/tr827769126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása