Hajós élet, cirkuszvilág, úti kalauz

Egy artista lány kalandjai a világ körül...

Egy artista lány kalandjai a világ körül...

XXXI.-XXXII. Cruise 10.08.-10.17.

Kínaiak-ping pong-hasmars-Oliver warningjai-Circus Show

2015. október 20. - CircusGirl

 TIANJIN-port

tianjin-port.jpgA sok hajónap után eldöntöttem, muszáj kimozdulni akár Tienjinben is. Igen ám, de későn ötlöttem ki és már nem találtam meg időben a shoppos lányt (neki van sofőr barátja). Félve a kínai taxisoktól eldöntöttük, csak a közeli plázába megyünk és még Wannel leírattam egy szöveget:nem vagyunk hülyék, tudjuk a normál árat (50 yuan) és használják az órát. Nos, elindultunk 7-en, már a kikötőben elkaptak minket, mint a hiénák, szó szerint taszigáltak a saját kocsijuk felé. Nyilván a legerőszakosabbal nem fogunk elmenni... Végül hajlandóak voltak elolvasni a papíromat, ketten rábolintottak és beültünk a kocsikba. Mikor aztán megérkeztünk követelték a 100-ast! Kocsinként!!! Nagyon pipásak lettünk, mert leokézták az 50-et és az órájuk JÉÉÉ, milyen érdekes, mégis pont 100-at mutatott mire megérkeztünk, ami egyébként olyan ütemben nyargalt fel, hogy tuti csaltak! (Múltkor a kínai lánnyal annyit taxiztam, láttam az órát normál körülmények között!!!) Ja, és akkor magyaráznak kínaiul, tettetik a hülyét és semmit nem akarnak megérteni, majd követelik a pénzt. Legközelebb a kezükbe nyomok 50-et és ott hagyjuk őket! Szégyeljék magukat! Ezek után bementünk a mallba és kiderült, minden üzlet zárva van, mert ünnep volt... Egyedül az "Interspar"-féle rész volt nyitva és egy kávézó. Legalább! Kaját vettünk, kávéztunk és neteztünk. Azért annál jobb volt, mintha megint a hajón üldögélnénk. Olinak pedig volt egy csoda-applikáció a telóján, amivel minden, még a facebook is bejött!

en-369032-thumbx300.jpg

A héten a crewnak ping-pong tournamentet szerveztem, aminek fő követői Oli és András, minden nap gyakoroltak orrvérzésig. Esténként Olit már nem is láttam, aztán mindig csurom izzadtan tért vissza tusolni, majd rohant tovább csocsózni a bárba. Na, ilyenek ezek a magyar fiúk. András már-már azt hitte, az Olimpiára készül, annyira ráizgult a játékra, melyik ütővel játsszon, illetve vérig sértődött, mikor MagicO megzavarta az auráját ütés közben. Egyik este aztán letévedt a kapitány is az asztalhoz és játszott velük, majd sztorizgatott. Elmesélte, hogyan halt meg a nagypapája annak idején a háborúban egy magyar hajón! De nagyon közvetlen és jófej, hozzám is bejött az officeba Luigival (Staff captain=kapitány helyettes) beszélgetni. Gratulált a műsorhoz, mert megnézte múltkor és kérdezgetett sok mindent, majd dobott egy hátast attól, hogy jogon végeztem és felnőtt fejjel lettem artista. :D

Ezek után elkezdtem fókuszálni az ÉN showmra, amit már hetek óta megálmodtam: CIRCUS for the crew! Már mindenki tudott róla, mindenki leokézta, rengetegen kérdezgették, mikor lesz... Na, erre ("pain in my ass") fő technikusunk hülyének nézve mézesmázasan (mintha most hallaná ezt az egészet elsőre, naná eddig nem figyelt rám soha) közölte, hogy fel kell hívnia (best friendjét) Cirot. De különben, nem is értettem mi köze Cironak ehhez... Na, beszélgettek is vagy negyed órát olaszul telefonon, mialatt Daniel szépen lebeszélte Cirot erről az egészről, feltételezvén, hogy én úgysem értek egy kukkot sem. Csak épp a spanyol tudásom miatt, nagyjából tudtam követni, hogy mikor miről beszél... Majd szemrebbenés nélkül közölte velem, hogy Ciro vár engem (ekkor már éreztem, hogy gáz lesz) és ha vele leegyeztettem (igen érdekes, 2 nappal ezelőtt Cironak annyi volt a hozzáfűzni valója, hogy felőle rendben, csináljuk, ahogy akarjuk), Ő (Daniel) majd MINDENBEN segít (de ekkor már tudhatta, hogy nem lesz semmi)... Szóval, Ciro tömören gyönyörűen közölte, hogy nem tud ebbe bele egyezni, mert mi van ha bármi történik. Kérdeztem is, na akkor mi van? Mi a különbség, ha a Coralloban lépünk fel party keretében saját szakállra (ami jó lenne, csak mi ott semmit nem tudunk bemutatni, mert jóformán ülve elérem a plafont...) vagy a színpadon? Ezt is saját felelősségre csináljuk, neki ebből semmi problémája nem lehet. Mindegy, udvariasan ott hagytam és bele nyugodtam, hogy akkor nem. (De az nagyon nem tetszett, hogy Daniel ennyire hülyének néz mindenkit és akkora "FAKE" ember, hogy hihetetlen! Annyira mesterkélten vigyorog mindenki képébe, mint önmaga paródiája és olyan szinten nyal segget, hogy best friendjének a fenekéből már ki sem látszik a feje. Bár azt is tapasztaljuk, hogy lényegében a farok csóválja a kutyát, mert úgy hallgat rá Ciro mindenben, mintha fordított pozícióban lennének!!!) El is mondtam Robertonak, hogy minden sztornózva. Mire ő felháborodva közölte, hogy már neki is a bögyében van ez a fickó (mint kiderült, Daniel képes volt éjszaka kellős közepén azért hivogatni, hogy a walfare officehoz tartozó dobkészletet azonnal távolítsuk el a színházból...mellesleg egy éve már ott volt az a cucc, valamiért most égető szüksége lett arra az 1m2 helyre) és különben is az illetékes személyek beleegyeztek, szervezzem csak nyugodtan...

Jejun aztán drill volt. Most jól elhúzták, bő 70 percet álldogáltunk, ahogy szoktunk (unatkozva, cseverészve). Egyszer csak a safety officer rászólt MagicOliverre, hogy bajban van, mert a kamera rögzítette, hogy gesztikulálva beszélget a drill alatt, kiszúrták és jelentették, úgy néz ki warningot fog kapni... MI van??? Néztünk mindannyian nagyokat. Eleve Kippel beszélgetett (aki szintén nagy vehemenciával hajlamos magyarázni), aztán a staff captain felesége is velünk volt, én pedig ott lődörögtem, járkáltam, dumáltam, még a mentőmellény ládán is ücsörögtem! (Mint kiderült, az is főbenjáró bűn...) Először azt hittük vicc, majd később jött a hír, tényleg warningot akarnak neki adni. Nem is gondoltuk soha, hogy van ilyen szabály! 3. szerződésünk már, sehol sose szóltak ránk, hogy ne beszélgessünk. (Azért már ránk förmedtek, hogy leültünk Mártával, vagy napszemüveg volt valakin, esetleg flip flop, de BESZÉLNI!!!??? MINDENKI beszélget!) Na, erről majd még később!

Illusztrációképp, nem mi vagyunk rajta!

53db1de76dec627b14a1abbb_cruise-ship-drill-cruise-safety-2.jpg

Este aztán rosszul lettem, egész éjszakát végig kínlódtam a wc-n. Alul-felül jött valami... Ilyen gyomorrontásos bajom gyerekkorom óta nem volt! Ettem este ugyan szilvát a mandulatejes kakaó után, na de akkor is értelmetlennek tűnt az egész. Másnap aztán falfehéren, gyengén ébredtem és a nap nagy részében még mindig nem bírtam enni...Azért bebicajoztunk Fukura kicsit és pihentem egész nap. Lenyomtam magamba később 2 fehérje szeletet, mert nem akartam végképp legyengülni show előtti nap! Azután már jobban voltam, a műsorok is lementek, de nem voltam még 100-as. Később valaki mondta, hogy másoknak is volt ilyen 1 éjszakás baja és a messből lévő ivóvíz okozta! Éreztem én már hetek óta, hogy pocsék, ihatatlan, mert sós volt! Elromlott ugyanis a vízszűrő berendezés, bekerülhetettt valami szennyeződés, minek hatására az arra érzékeny személyek átestek egy tisztító kúrán! Fasza! Erre mondanám, hogy a tortát egészségügyi okokból nem lehet a bárba levinni, de szar vizet simán ihat a crew két héten át! Állítólag most már jó (legalábbis az íze)!

Akkor lássuk csak, hogyan alakult MagicOliver ügye:

12036628_10206843537721090_2837410523095540798_n.jpg

Nem írta alá ugyanis a warningot, helyette a "hozzáfűzés" rovatba firkantott egy litániát, majd kérvényezett egy találkozót a Staff Captainnal, Luigival. Ebből egy másfél órás elbeszélgetés lett. Ott volt a Chief security, Ciroka, HR Roberto (támogatólag, ki is mondta, nem fog ilyen értelmetlen, nevetséges warningot aláírni) is. Luigi elkezdte a szónoklatot nem túl kedvesen, majd Oliver visszavágott ingerülten, végül mégis kifejthette véleményét. Kezdte az egyértelmű dolgokkal, védekezőleg: mindenki beszél drillen, vannak akik járkálnak, leülnek stb. Majd Luigi mondta, hogy akkor nézzük vissza a videót, hogyan "rendetlenkedik" rajta. Oliver mondta: Oké, legalább láthatjuk, ahogy a feleségeddel beszélgetek. (Erre Roberto a fejét fogta és majdnem felröhögött...) Végül "valahogy" mégsem nézték meg azt a videót... Aztán Luigi átváltott normál üzemmódba és kifejezetten megértő lett, mondta, hogy ez tényleg nem nagy dolog, de Oliver értse meg, hogy már vagy 10 jelentés van róla a rendszerben. Így elkezdték őket sorra venni. Oliver elismerte a két warningja (messes balhé- és a közös kabin party vétkességét, elismerte, nagy a szája és szeret kiállni mindenért) vétkességét, de a többi meglepő jelentést (ezt mindjárt részletezem) nonszensznek találta. Sőt, a főmufti előtt megemlítette, hogy rászálltak a szekusok, biztosan sokan féltékények rá. Tehát az ügyek:

-Kiderült, a tortás ügynél az ő neve volt feltűntetve elsőként (ami azért is érdekes, mert a szekusnak személyesen Millie az énekes csaj mondta, hogy ő hozta ki a tortát, vállal minden felelősséget), aztán egyik nap a - pizzériában (aminek mostanában lezárják a felét és nagy volt emiatt a sor...) megkérdezte, lehetne e hogy ők leülnek a másik oldalon a 2 táncos lánnyal (mivel a lányok 4 show után voltak éhen...), erre már ment a jelentés, hogy balhézott és kiakarta nyittatni az egész emeletet, vagy még arról is volt jelentés, hogy csak megkérdezte a szekusokat Incheonba, hogy nem szállhatnak e le a lányokkal és hívna taxit, mivel előtte jól elhúzták a próbájukat és lekésték a shuttle buszt, a következő 1 órával később ment és addig nem engedték le őket a hajóról, mert military zone... Ezt szintén úgy jelentették, hogy renitenskedett. Ezek után a buszon megkérte a sofőrt, hogy tegye már ki őket az első taxi megállónál, ne kelljen bebuszozniuk az ellenkező irányba, mivel szeretnének Szöulba bemenni és csomó időt már elvesztegettek, a buszos simán belement. Csak épp túl sokan voltak a buszon és valaki szólt, hogy szálljanak le páran, mert nem állhatnak, Oliver meg mondta a többieknek, ne ők szálljanak le... Na, erre is feljelentették, hogy megakadályozta és szembe szegült. De értitek!!!? A buszon! Ott nem volt szekus! Ergó, a Big Brother mindent lát! Vannak crew memberek, akik figyelnek és a Chiefnek köpnek ezek szerint! Aztán jött a plusz megmondás, hogyan is mennek itt a dolgok: kihangsúlyozta, hogy egyik nap a crew partyn a szekus végig egy helyben állt és kémlelt, de érdekes módon a hulla részeg officert "nem vette" észre, mert officer! Hogy lehet részeg, ha csak 2 db italt lehet inni manapság??? (Költői kérdés...) Erre Luigi a fejéhez kapott és ráparancsolt a muftira, azonnal csekkolja a kamerákat, mert ő bizony nem kivételezik az officerekkel sem! (Aha, az egész bárszigorítás egy officer miatt van...) Zárásképp még azt is megjegyezte, hogy nem ért egyet a Costa politikával, mi szerint szivassuk a crewt és nyaljuk az utasok fenekét! A crewt kéne elsősorban boldogabbá, elégedettebbé tenni, mert akkor szívesebben és jobban végeznék a munkát, ergó az utasok is elégedettebbek lennének! Végül nem is kapta meg a warningot, Luigi kifejtette, hogy ő nem akarja Olivert büntetni vagy leszállíttani, sőt örül, hogy ilyen jól elbeszélgettek és még a főmufti is mondta neki, hogy nem utálja, nem akarja szivatni, hanem csak a munkáját végzi... Na, így végződött. Véleményem szerint is jól tette, hogy megmondta a dolgokat és elég vér volt a pucájában, hogy mindent kimondjon. Annak ellenére, hogy tényleg szeret néha balhézni és nagy a szája, de mindig kiáll másokért is és egyenes jellem! Habár kicsit túl fényezte magát Luigi előtt, hogy ő a legjobb magican a Costánál és tömérdek ajánlatot utasított vissza, mert ő ezt a céget választotta...

Új cruise ismét. Próba-gyakorlás-készülődés a crew showra... Már most olyan vagyok, mint a felmosó rongy! Plakát-meghívók-ügyintézés-koordinálás... Szinte már várom, hogy túl legyek az egészen! :) Kipnek itt a barátnője, végre boldog! (De így is mindig akad persze problémája...) Nagy lelkesen szervezni akart egy kirándulást Jejun, aztán a lány csak kínai módra a duty freeba akart menni shoppingolni! Úgyhogy ugyanott kötöttek ki, ahol az utasok. Jajj, megérkezett Karesz és Julia - magyar artisták - a Serenára. (A Serena is nagyjából ugyanazon az útvonalon mozog, reméljük előbb utóbb leszünk egyszerre egy helyen!) Már vártam őket nagyon, mert hoztak otthonról pár dolgot. Mikor megkaptam a Jejun hagyott csomagomat, úgy örültem, mint kisgyerek a karácsonyfa alatt. :D Egyébként, ők fognak minket itt az Atlanticán helyettesíteni majd 6 hétig amíg nyaralunk, vagy inkább telelünk! Az előadások is most ezen a napon voltak, félházzal mentek. (Jobb ezen a napon dolgozni, mert akkor Fukun már teljesen szabadok vagyunk.) Valahogy a cruise közepén lévő napon mindig sokkal kevesebben jönnek be a showra, ráadásul tök kussban voltak. Oliver kamerázott, Antonioval beültek előre. Már meg sem lepődök, hogy most épp Antoniot fenyegették warninggal, hogyan merészelt a második sorba ülni, ami utas-prioritást élvez. (Pont akkor akadnak ki rá,mikor a színház fele üres! Ez most Ciro sara, hogy beköpte! Nem értem, itt mindenki akkor érzi mostanában jól magát, ha valaki alá tesz??? Mintha ez lenne most a divat, köpjünk be/jelentsünk fel valakit/warningot neki stb.!) De hogy jót is mondjak: Az új séf megreformálta a crew étlapot, nem csak sushival lep meg minket a messben, hanem sült garnélákkal is, ja és még valamilyen angol húsos pitét is készíttetett egyik nap! Este elköszöntünk a "drága" technikus főnöktől, Danieltől. Halleluja! Szerintem, a félhajó örömtáncot jár, de legalábbis az összes vele/alatta dolgozó ember, kivéve persze Ciro! Vagy ki tudja?! Ja, és a 10 évesnek látszó gyermek-animátor barátnője, max. ő siratja... Viszont Franceso, az utódja, igazi felüdülés. Pláne, ő is volt már crew president, így olyan dolgokban is extra támogató. Mondtam neki, míg haza megyek, addig lehetne újra walfares! :)

circus_show_1.jpg

Eljött a nagy nap, Circus for the crew! Az este nagyon jól sikerült, előtte viszont baromira túlizgultam és túlpörgettem magam. Olyannyira, hogy a hulahopp utolsó 1 mp-ben kiment a térdem. :( Senki sem látta, rögtön utána black out volt, de megijedtem. A levegő számot gond nélkül nyomtam azért le. (A tissue annyira jó volt Andres tenorunk megható olasz áriájával és mert egy "spárga-egyensúlyozásból lezuhanós" új trükköt is bele tettem a szóló részembe az elején!) A lábam nem vészes, de sajnos nem ugrándozok egy darabig... Mennyire Murphy!!! Vagy csak Ciro hozta rám a bajt, annyit okoskodott, hogy bármi történhet, erre történt is. Pont velem... Ciki! (Azt azért nem hagyom, hogy megtudja!) De nem is csak én, Kip is bezuhant az első sorba! Mindannyian azt hittük szándékosan csinálta. Meg is jegyeztem, ilyen profi műesést még nem láttam tőle! Erre kiderül, nem direkt volt, fáj a bordája... Oli is ideges volt egész nap, mivel régóta nem dolgozott zsonglőrrel. Nevetséges, hogy magunknak csináljuk a stresszt! Most belegondoltam, mit érezhettek pl. Oli szülei Montecarloban, vagy a sportolók az Olimpián, amikor nagy tétje van a dolognak és nem csak a szokásos show előtti lámpaláz. (Itt persze nem volt tét, de ismerősök előtt amúgy is jobban izgulok mindig!) András is be volt sózva, pláne első számként. Baromi jó dalt választott (Billy Idol: Rebeld yell) és két versszak között még a közönséget is megszólította, megnyitotta a műsort. Kipen is láttam izgalmat, Magic Oliver inkább csak pörgött, mint a mérgezett egér, már megijedt, senki nem lesz az első sorban. (A crew nagy része az utolsó percben esett be, főképp a fontos emberek.) Szerintem egyedül a táncosokat nem hergelte fel annyira a dolog, mivel 13-an jártak egy 2 perces kán-kánt. Végül minden jól sikerült. Mindenki gratulált, odáig voltak! Beszédet is mondtam (ezer éve nem beszéltem mikrofonba, pláne nagy színpadon :D) és mivel fel kellett sorolnom a technikusokat (megköszöntem a munkájukat) aggódtam, ki ne hagyjak valakit. (Fejből mondtam, nem akartam papírral bénázni!) Végül jól beszéltem, nem remegett a hangom, de magamhoz képest zizi voltam. Kapitány ült az első sorban, mindenki ott volt, aki számít!

Show képek sorban, még Kip beesése is megvan!!!

(Visszanézve a videót egyfelől baromi elégedett voltam, másfelől mérges lettem a kamerások amatőrségére! Annyira akartam használni a tenoros tissuet demónak, de a béna kamerások már megint csalódást okoztak. Mondja már meg valaki, miért hiszik azt, hogy az artistának a testrészeire kell zoomolni ezerrel egy szám közben???! (Tissuenál a lábam közére, hulahoopnál állandóan csak a lábfejem letszik, ahogy megy rajta a karika, az hogy közben mit csinál a testem, milyen pózban - ami a trükk lényege - semmi nem látszik....))

Oli vicce: Egy diktátor veszett el bennem :) (de pozitív értelemben, legalábbis remélem :D)

vlcsnap-2015-10-19-21h27m05s848.jpg

Utána kezdődött a buli, dínom-dánom, "terülj terülj asztalkám"! Séfünk kitett magáért, rengeteg sushi volt! Hoppá! A többi ételről fogalmam sincs, mert a sushinál elakadtam és nem is mentem tovább. :D (Hatalmas torta és fagylalt felhozatalt még láttam messziről.) Azért a szekusok alkottak valami "aranyosat": Elküldték Kipéket, mert a barátnője passengernek számít... Ez hallatlan, a többi hajón simán ott lehetett a látogató fél a crew részlegen, de azért is szemétség, mert a csaj is itt dolgozott pár éve!!! Ami mondjuk a Kip részéről volt butaság az az, hogy rögtön vérig sértődött (olyannyira, hogy egész éjjel állítólag nem aludt emiatt) és elment, ahelyett, hogy odalépett volna a 2 méterre lévő kapiányhoz vagy hotel dirihez. Azok nem igazán figyelték, mi történik. (Másnap aztán mentek Kiphez elnézést kérni...)

Másnap pihenés volt ezerrel. Dögrováson voltam és a lábamat is kíméltem. Andrásék mesélték, hogy miután mi leléptünk a partyról elmentek egy officer kabinjába C.P.-ni. (Afterpartyzni és vodkázni...) Naná, az officerek ezt magas szinten űzik és "valahogy" sosem buknak le. Pedig ők is több, mint 10-en voltak, állítólag minden Fuku nap ezt csinálják, Crescenzo pedig már a partyn annyira ki volt ütve, hogy a vak is látta, hogy nincs magánál... (A takarítónak is zsebre tejelnek, hogy eltüntesse másnap a nyomokat, és hogy az italokat honnan szerzik, ahhoz sem kell nagy logika...) Engem annyira nem izgat, mit művelnek és mennyit isznak, csak épp az felháborító, hogy másoknak meg minden kis banális dologhoz hatalmas feneket kerítenek. Mióta a crewért dolgozom, duplán bőszítenek a megkülönböztetések... (Meg persze, amikor a kaja behozatali ügyek voltak még az előző hajókon... Itt ugye -gyorsan lekopogom - ilyen gondjaim nincsenek! :D) Ja, amúgy már a bárban is újra adnak italokat, mert az új bartendereknek már "érdekes módon" nem szóltak, hogy szigorítás lenne. Naná, megint pénz beszél... (A korlátozással ugyanis vagy 1000 dollárt bukott a hajó NAPONTA!)

Még utolsó este együtt vacsiztunk Kippékkel, végre megismertük a barátnőjét. Aranyos, értelmes, szép és tényleg nagyon fiatal. Nekem a "Woody Allenes szitu" jut róla eszembe. Nagyon jól beszél angolul, kínai létére! Kipnek állandóan vigyorra állt a szája, de mondta, hogy ez az 5 nap iszonyú sebesen eltelt... Most pedig fogalmas sincs, meddig nem találkoznak megint. 

Túl vagyunk az izgalmakon, mindennek jó volt a visszhangja, állítólag megdícsért engem a vezetőség a meetingjükön, úgyhogy elégedett lehetek! A lábam is használható, 1 nap pihentetés után már futottam vele! Elkezdődött a visszaszámlálás: 1 hónap és otthon vagyunk!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://circusgirl.blog.hu/api/trackback/id/tr927992013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása